Blog naszej szkoły rysunku

Opublikowano 01 Sierpnia 2019
Kategoria
Nauczycielowi dla pamięci - nasze CREDO

W pracy nauczyciela sztuk pięknych (rysunku, malarstwa, kaligrafii etc.) konieczną jest oczywiście pasja i oddanie sprawie, ale także dobry program i taktyka działania. W ramach zajęć Kurs Rysunku Moduł Warszawa staramy się, aby nasi uczniowie dzielili nasze pasje. Naszą misją jest nie tylko dobrze przekazać wiedzę plastyczną, ale także nastawienie do niej i jej sens jako taki. Za nasze credo w zakresie podejścia dydaktycznego można uznać poniższy cytat Ludwika Misky.

Opublikowano 15 Maja 2019
Kategoria
RYSUNEK DZIECI czyli w jakim wieku zaczynać.

Bardzo często spotykamy się w pracowni z pytaniem o to, jaki jest najodpowiedniejszy wiek, aby dziecko rozpoczęło "profesjonalną" naukę rysunku ? Przez "profesjonalną" należy tu zapewne rozumieć rysunek oparty na określonych zasadach naukowych (perspektywa i światłocień), rysunek z natury czy tzw. rysunek architektoniczny. Intuicja i doświadczenie podpowiadały mi zawsze, że najniższym, odpowiednim wiekiem dla dziewcząt jest 10 lat a dla chłopców 11 lat.

Opublikowano 25 Marca 2019
Kategoria
„Ołówkiem i pędzlem” Historia Sztuki – Część 14 – EDWARD HOPPER – MALARZ SAMOTNOŚCI

Edward Hopper urodził się w Nyack w stanie Nowy Jork w 1882 roku. Szybko jednak przeprowadził się do samego Nowego Jorku, w którym zmarł w wieku 85 lat.  Nie jest to bez znaczenia, ponieważ to największe i najszybciej rozwijające się miasto ze swoimi mieszkańcami stanowiło jedno z najważniejszych źródeł inspiracji. Hopper malował głównie przedstawicieli klasy średniej: urzędników, sekretarki, pracowników hoteli wykonujących swoje codzienne, zwyczajne obowiązki.

Opublikowano 14 Marca 2019
Kategoria
„Ołówkiem i pędzlem” Historia Sztuki – Część 13 – Kaligrafia

Dzisiejszy wpis należałoby nazwać "ołówkiem pędzlem i piórem". Zdecydowałem się bowiem podciągnąć pod nasz cykl artykułów historię pisma — kaligrafii klasycznej. W Lutym rozpoczęliśmy w naszej szkole rysunku zajęcia związane z kaligrafią. Kaligrafia jest świetną metodą wyrazu artystycznego, każdy bowiem dostrzega piękno "przestudiowanego" charakteru pisma. W ostatnich latach modnym stało się pisanie ręczne, zbieranie wiecznych piór, kolekcjonowanie zdobnych papeterii.

Opublikowano 24 Lutego 2019
Kategoria
„Ołówkiem i pędzlem” Historia Sztuki – Część 12 – IMPRESJONIZM

Impresjonizm jest jednym z najbardziej znanych i najszybciej rozpoznawalnych kierunków w sztuce. Narodził we Francji w drugiej połowie XIX wieku. Do jego wybitnych przedstawicieli do dziś nawiązują współcześni artyści na całym świecie.

Opublikowano 01 Lutego 2019
Kategoria
„Ołówkiem i pędzlem” Historia Sztuki – Część 11 – JAN MATEJKO – SUGESTYWNOŚĆ WIZJI ARTYSTYCZNEJ

Jan Matejko należy do najbardziej znanych polskich malarzy. Był wielkim autorytetem dla pokaźnego grona swoich uczniów, zasłużonym pedagogiem i organizatorem szkolnictwa artystycznego w Krakowie, wybitnym artystą ze skrzywionym od pracy kręgosłupem. Dziś zaliczany jest do grona malarzy historycznych. Studia nad losami polskiego narodu pochłaniały Matejkę bez reszty. Był on autentycznym entuzjastą tej dziedziny wiedzy.

Opublikowano 23 Stycznia 2019
Kategoria
„Ołówkiem i pędzlem” Historia Sztuki – Część 10 – PROF. WIKTOR ZIN CZYLI „PIÓRKIEM I WĘGLEM”

W dzisiejszym artykule przybliżę postać rofesora Wiktora Zina, znanego przede wszystkim z programu telewizyjnego „Piórkiem i węglem“, wielkiego felietonisty, architekta i piewcy kultury polskiej. Ukończył studia na Akademi Górniczo-Hutniczej w Krakowie, w 1952 roku otrzymał tytuł doktora, w 1967 roku profesora nadzwyczajnego a w 1979 roku profesora zwyczajnego. W okresie 1962-67 był dziekanem krakowskiego Wydziału Architektury prowadząc tak unikatowe wykłady jak i kurs rysunku. Od 1962 pełnił

Opublikowano 17 Stycznia 2019
„Ołówkiem i pędzlem” Historia Sztuki – Część 9 – ALFONS KARNY I GŁOWA NOAKOWSKIEGO

W stosunku do dzisiejszego wpisu nazwę tej serii artykułów należałoby uzupełnić. Odpowiednim byłoby " Ołówkiem, pędzlem i dłutem" - bo będzie tu mowa o rzeźbie. W tym tygodniu pojawiło się w naszej pracowni Kurs Rysunku Moduł Warszawa popiersie Stanisława Noakowskiego dłuta Alfonsa Karnego. Oczywiście określenie dłuta jest tutaj użyte w przenośni, ponieważ artysta, choć zajmował się rzeźbą, bardzo rzadko używał do tego dłuta.

© MODUŁ KURS RYSUNKU - All Rights Reserved