David Hockney urodzony w 1937 w Bradford (Północna Anglia), słusznie uznawany jest za jednego z najwybitniejszych współczesnych artystów. Wszechstronnie uzdolniony i nieustannie eksperymentujący, zajmuje się grafiką, rysunkiem, scenografią, fotografią. W ostatnich latach tworzy na tablecie. Jednak największe mistrzostwo osiągnął w malarstwie sztalugowym. Jest autorem portretów, pejzaży, dotyka również wątków autobiograficznych. Wyjątkowość jego twórczej postawy polega między innymi na umiejętności nawiązania szczególnego dialogu ze starymi mistrzami. Dowodem tego jest powstały w 1971 roku podwójny portret zatytułowany Mr and Mrs Clark and Percy. W sposób ewidentny odnosi się tu Hockney do namalowanego przez Jana van Eycka 537 lat wcześniej Małżeństwa Arnolfinich. Dzieło niderlandzkiego mistrza przepełnione jest symboliką: pies – symbol wierności, paląca się świeca – symbol obecności Chrystusa, lustro, miotła i owoce symbolizują czystość. Bohaterami obrazu Hockneya jest Ossie Clark, projektant mody i jego żona Celia Bitwell zajmująca się projektowaniem tkanin. Osadzeni są w przestrzeni swojego mieszkania znajdującego się w prestiżowej dzielnicy Londynu Noting Hill. Autor wprowadza kilka elementów mających również znaczenie symboliczne. Najważniejszym z nich jest biały kot o imieniu Percy, symbolizujący niezależność i niewierność. Jest także jeszcze jeden ciekawy wątek wspólny dla tych dwóch wybitnych obrazów. Wiadomo, że van Eyck jako jeden z pierwszych zaczął stosować technikę olejną, przyczyniając się jednocześnie do jej upowszechnienia. Hockney swoje płótno wykonał techniką akrylową, która w ówczesnym czasie dopiero się rodziła. Oba obrazy mówią o wartościach charakteryzujących dla czasu, w którym powstały. Ważniejszy jest jest jednak fascynujący dialog między tymi dwoma wybitnymi artystami, ponieważ uświadamia, że malarstwo rodzi się zawsze z malarstwa.